Syster.

Självklart fick jag aldrig tummen ur igår, utan jag måste söka det idag istället. Och idag ska jag även baka och städa. Det känns som att det aldrig heller kommer att hända.


Jag längtar till helgen. På fredag är det fest hos Jonna, och på lördag ska jag jobba. Med Jonna! Yeay! Jag är sjukt taggad, trots att det innebär att jag måste lyssna på schlager hela kvällen.


Jag saknar min kära tvillingsyster. Hon bor i Barcelona, har inga planer på att åka hem. Jag kan inte se till att hon inte blir rånad, överfallen, våldtagen, mördad eller vad som helst. Okej, det är inte så att jag kan kontrollera det på hemmaplan heller. Men det känns bättre om hon skulle bo i Umeå. Vad händer om hon blir kär? Och bor i Spanien för evigt? Det längsta jag har varit ifrån min halva är 4 veckor, när jag var i Grekland på bartenderkurs. Då fanns det en resa hem, som var bokad, klar och färdig. Nu då? Nu sitter hon där och jag vet inte när hon kommer hem. Jag blir galen. OCh tillexempel idag, när en kund skulle döda mig (fo real), så skulle hon ha muntrat upp mig och gjort mig glad. Nu då? Ska jag åka till Barcelona för att hon ska trösta mig lite.

Nej. Elin, för helvete, kom hem!

Kommentarer
Postat av: Elin

fan vad gullig du är! blev verkligen rörd...

har försökt hitta din blogg tidigare, men har ej kommit ihåg vad den hette.. pia sa att du skrivit om mig, och länkade.. blir fett glad ;') jag saknar dig också som fan....!

2011-02-10 @ 23:57:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0