norrland.

Sista timmarna i Umeå. Har hängt med min underbara mamma i stugan de senaste dagarna. Var bland annat ute och sprang, hittade en skylt som pekade mot fångstgropar. Så jag tänkte bejaka mitt kulturarv och sånt där, så jag följde alla skyltar. Sista skylten var "Fångstgropar 80 m". Men jag hittade inga jävla fångstgropar. Eller så hittade jag, fast bara det att jag inte fattade var de var. Så det var lite av ett fiasko. Så jag vände tillbaka, och insåg då att jag sprungit typ 2 km rakt in i skogen. Då fick jag lite panik och trodde att jag skulle bli mördad av ett skogsspöke eller en älg eller nått. Typ. Känns fint att jag typ är rädd för att vara ensam i en skog? Wierd.
Jag har i alla fall haft en jättemysig helg med mamsen. Lyckas bränna mig. Lyckas förlora i kubb. Lyckas äta så kontinuerligt att jag nästan aldrig var hungrig. Det bästa.
 
Igår hängde jag med Elin, Christer och deras gäng. Det var fett. Vi spelade dodgeball. Jag var bäst. Okej, Emil var bäst. Men vi var på samma lag, och vi vann. Det enda som räknas. Idag har jag hunnit hänga med Jonna, svängde förbi på Sandras jobb och spanade in läget där, tills hennes chef tyckte att hon borde jobba istället, så då gick jag hem. Och nu ska jag packa. Vilket jag uppenbarligen är väldigt dålig på, eftersom jag sitter här. Men på riktigt. Jag vill stanna här. Jag har tillochmed kollat på masterprogram här. Jag antar att det blir Göteborg och Chalmers oavsett. Men det hade varit förträffligt om man hade kunnat flytta Umeå lite närmre Göteborg. Nu ska jag ta tag i mig själv och packa. För att sedan förbereda ett litet gråtkalas hos min älskade twin. Det blir kul.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0