And I had the week that came from hell

Hej hej hallå dagboken! 
Det var länge sedan. Jag har varit så himla busy med påsklov, omtentaplugg och cortége, så jag har helt glömt bort att blogga. Plus att det har varit sol. Hela byggveckan var det shortsväder. I april. Helt fantastiskt! 
Nu är det däremot göteborgsväder igen, typ 10 grader, regn och lite storm. Detta har gjort att jag har fått en akut livskris. Jag vill gå på dejt, färga håret mörkt, jobba, sova, inte plugga, resa, flytta hem till pappa, shoppa, hetsäta godis, springa tusentals mil och allt möjligt. Jag har så jävla svårt att koncentrera mig på plugg - för jag tänker bara på allt annat jag hellre vill göra. Jag har även denna livskris kombinerat med en extrem åldersnoja. Det är jättekul! 

Det enda jag lyckas med, är att springa. Inte tusentals mil kanske, men igår tillexempel, sprang jag och Max runt delsjön. 9,52 km  var det. Och eftersom han är dum i huvudet, så badade han efteråt........ Klockan var halv 9 på kvällen, 8 grader varmt och regn. 
Men Göteborgsvarvet, min livs andra halvmara är om 1,5 vecka. Och jag är i årets sämsta form! Det är också en rolig sak på min lista. Men det ska nog gå vägen. Tyvärr kommer jag nog inte att kunna nå mitt mål på att klara det under 2 timmar, som jag tänkte för några månader sen. 
 
Men det jag grubblar allra mest över just nu;
- Argentina: Vårterminen 2015 med spanska och CSR management?
- Indien: Vårterminen 2015 med freds- och konfliktkunskap?
- Ghana: Vårterminen 2015 med globala miljöstudier?
 
eller inget alls? 
 
 
 
OneRepublic – Something I Need

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0